Reklama
 
Blog | Ivan Derer

Kyslík je všude

Řikáme tomu doma "kyslík." Možná že se budou ještě dlouho kreativci z marketingu Telefoniky snažit, ale už jim to nikdo neodpáře. Ale proč mě to napadlo. Slyšel sem dnes na Rádiu 1, že v novym čísle Respektu je kromě jinýho taky článek o tom, jak zmíněná firma Kyslik slibuje něco, co potom nesplní. To se ale bohužel děje v dnešnim světě "tržního byznysu" všude.

Sedim  v hospodě s kamarádem, co má v Česku firmu.

"Pondělí, děsná spousta práce, nestíhám, NEJDE TO!"

"Co se děje."

Reklama

"No, musíme slíbit uplný nesmysly, abychom ten kšeft dostali, a pak se v tom takhle plácáme."

"Aha…"

"Kdo to neslíbí, nemá šanci tu práci ziskat!"

Souhlasim s nim, je to tak.

Firma, kde dělám já, na "short listu" slibuje neuvěřitelný věci.
Když se pak kontrakt vyhraje, všichni si voddechnou, lhací týmy jedou na další zákaznický RFQ (Request for quotation – výběrový řízení) a chudáci pracovníci dostanou na stůl nesplnitelný termíny, nedodělanej software a úplně novej hardware a stojej před zákazníkem, kterej si představuje, že co se dohodlo, to se fakt stane.

Tyhle situace vyvolávaj neuvěřitelně silný emoce.

Známej, co je multimedialistou, taky nestíhá. Má málo času, prostě nestíhá.

Slyšim u něj stejnou větu.

"Vostatní to taky nestihnou, tak proč by ten kšeft měl získat někdo jinej, než já."

Zákazník Telefoniky OU TŮ se diví, že neni všechno tak, jak si myslel, když ten mobil pořizoval, a začne mluvit s robotama v zákaznickym centru Kysliku. Po deseti minutách, kdy si z něj roboti dělaj legraci, jeden z těch solidnějších unaveně řekne, že ho teda přepojej na humanoida. Tam řekne další robot, že humanoidi sou všichni zaneprázdněni a vyvěsí telefon.

Já sedim na schůzi a zákaznici na mně křičej.

"Jakto, že to eště nemáte hotový, ve výběrovém řízení ste slíbili, tohle, tamdleto, todleto…"

"Děláme co můžeme."

Nemůžu říct, že já sem nic neslíbil, že vim, že to byla lež a nebo přinejlepšim úplně blbej odhad situace. Drží mě vodítko korporace.

"Budete platit PENÁLE!"

"Jasně, klidně!"

 

Jak tohle bude pokračovat dál??

Budou firmy při výběrovym řízení řikat, že už to maj všechno hotový?

Budou mobilní operátoři lákat zákazníky nabídkou, že jim budou posílat měsíčně paušální poplatek na konto?

Bude muj známej řikat, že má hotový video, eště než bude vlastně vědět, o čem to bude?

Připomíná mi to dávnou špatnou zprávu z Ruska, kde bylo z ňákýho důvodu potřeba otočit řeky, aby tekly opačně, zespoda nahoru.

 

 

Vyhledávání

Tip: Vyhledávejte dle autora pomocí autor: autor:”Erik Tabery” další tip

Výsledky vyhledávání

Hledám o sto šest
Vyskytla se chyba, zkuste to znovu.
Reklama